Witam,
dziś trochę o grach internetowych, w które, zapewne, 50% z nas gra.
Komputerowe gry online są same w sobie bardzo zróżnicowane. Niektóre z nich można obsługiwać z poziomu przeglądarki, inne wymagają zakupu oddzielnej aplikacji (często też płaci się abonament lub płatne są dodatko we funkcje dostępne w grze).
Większość z nich umożliwia grę tysięcy użytkowników jednocześnie w czasie rzeczywistym (tzw. gry MMO – Massive Multiplayer Online Games). Wokół konkretnych gier tworzą się wspólnoty graczy, którzy komunikują się ze sobą w trakcie gry i poza nią. Niektóre z takich wspólnot organizują się na sposób quasi-sportowy, tworzone są kluby i drużyny (nazywane klanami), prowadzone są rankingi, organizowane rozgrywki i mistrzostwa. Czynnik ryzyka zawarty w grach internetowych polega na tym, że, aby osiągnąć dobre wyniki, należy poświęcić im bardzo dużo czasu. „Zaniedbanie” gry, nawet na krótko, może skutkować dużym spadkiem uczestnika w rankingach. Dodatkowo, gracze są pod społeczną presją swoich drużyn, aby jak najbardziej się angażować (Blinka i Sahel 2011).
Pozdrawiam,
Natalka.
Grafika: http://www.bing.com/images/search?q=gry+internetowe&view=detailv2&&id=379B01319D62EE53E9AE1417B8D629627C09CCB0&selectedIndex=2&ccid=SFTri%2btp&simid=608048631368780143&thid=OIP.M4854eb8beb69abdb15566f3310a74f05o0&ajaxhist=0
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz