sobota, 19 marca 2016

Reagownie na ataki

Witam,
dzisiaj coś o "reagowaniu", a w szczególności o sposobach rozpoznawania ataków.
    Mimo tego, że w interesie cyberprzestępcy jest zazwyczaj maksymalnie skuteczne ukrycie skutecznego ataku na urządzenie mobilne, to atakom takim mogą towarzyszyć zjawiska, które pomogą użytkownikowi zidentyfikować problem:
  • na wyświetlaczu pojawiła się na chwilę widomość SMS, której nie mogłeś odnaleźć na urządzeniu. 
  • twój rachunek za usługi telefoniczne znacząco wzrósł, w szczególności w związku  z opłatami za SMS-y. 
  • niektóre z Twoich aplikacji, w szczególności nowo zainstalowanych, wymieniają przez sieć bardzo dużo danych, liczonych, w setkach MB-ów a nawet GB-ach. 
  •  bateria urządzenia bardzo szybko się wyczerpuje, dodatkowo zdarza się, że jego temperatura wyraźnie wzrasta bez wyraźnej przyczyny.
  • oprogramowanie antywirusowe na urządzeniu mobilnym nie działa, mimo że sam go nie wyłączałeś. 
  •  w czasie wykonywania połączeń telefonicznych słyszysz niepokojące dźwięki i pogorszenie jakości rozmowy, które w Twojej opinii nie wynika ze słabego zasięgu. 
  • otrzymujesz informacje z oprogramowania antywirusowego, które niedawno zainstalowałeś i prowadzą one do konieczności płatnej aktualizacji systemu. 
  •  straciłeś dostęp do swojego telefonu – blokada ekranu pojawia się na nim w odstępach kilkusekundowych. 
  • straciłeś dostęp do swoich danych na urządzeniu mobilnym, wyświetlany jest komunikat  o konieczności opłacenia możliwości przywrócenia dostępu. 
  • na urządzeniu pojawiają się informacje o rzekomym złamaniu prawa (np.: przetrzymywania pornografii dziecięcej) i konieczności zapłacenia kary.


    Spotyka Was coś takiego ?
    Zareagujcie zanim będzie za późno !

    Pozdrawiam,
    Natalka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz